maandag 20 februari 2012

Ziekenhuis Thijmen -> Nieuwe Hemel en Nieuwe Aarde

Vanmorgen moest ik weer met Thijmen naar het ziekenhuis. Deze keer was het voor controle van zijn linkerarm die van het zomer heel akelig gebroken is. En na een operatie enigszins weer in model gebracht is. Helaas moet je na die tijd nog jarenlang naar het ziekenhuis. Dit komt natuurlijk ook omdat zijn groeischijf misschien beschadigd is en dat willen ze natuurlijk wel controleren voordat hij een raar scheef armpje krijg. Ik ga er dan ook helemaal mee akkoord.
Maar goed, wij waren dus aan de beurt.

Dokter: Zo, wat een mooi litteken heb je daar.
Thijmen: Ja, en die gaat ook nooit meer weg.
Dokter: Nee dat klopt, dat blijf je altijd zien.
Thijmen (heel stellig): Behalve op de Nieuwe Hemel en de Nieuwe Aarde.
Dokter (verbaasd): Wát zeg je?
Thijmen: Op de Nieuwe Hemel en de Nieuwe Aarde is het litteken weg.
Dokter kijkt mij een beetje onnozel aan.
Ik: Ja, op de Nieuwe Hemel en de Nieuwe Aarde zijn álle littekens verdwenen.

Helaas wist deze arts niet waar het over ging. Ik zou hem graag daar tegenkomen. Het was een aardige, doorpakkende, vriendelijk en vooral ook een kundig arts.
Of zullen we op de Nieuwe Hemel en de Nieuwe Aarde geen kundig arts nodig hebben....

1 opmerking:

  1. nee, daar is de meest kundige Arts die er bestaat. maar heerlijk dat kinderen zo onbevangen kunnen getuigen hè?

    BeantwoordenVerwijderen