maandag 13 mei 2013

Teren op zijn zak


Wat is dat toch....???

Ik, die samen met manlief, heb besloten om even te stoppen met werken zodat ik meer tijd aan mijn studie kan besteden en zodat manlief rustig héél vroeg het huis uit kan om te werken, en dan héél laat besluiten om weer terug te keren.
Ik teer op de zak van manlief...

Ik vind dit een heel vervelend verhaal. Ik ben aan de studie gegaan, niet om zakken geld te gaan verdienen, maar om mijn medemens proberen te helpen in hun (naar alle waarschijnlijkheid) geestelijke nood.
Waarom zou ik dan ineens teren op de zak van manlief?

We hebben 4 heerlijke kinderen. Als je bedenkt dat die alle 4 naar de kinderopvang moeten, dan kun je bijna bedenken waarvoor ik aan het werk was. En manlief ook wat. Nu hebben we (meestal) rust in huis. We staan minder op tijd, want we moeten geen kinderen van de kinderopvang halen die bijna sluiten gaat. 'Haal jij of haal ik?'
Nee, ik ben er gewoon. Of manlief nu om 5 uur of om 7 uur thuis wil komen, het maakt niet uit.

Ik ben niet ineens een poetsende huisvrouw geworden, dit tot groot verdriet van manlief ;-) Maar we hebben het wel 'redelijk' op orde in en om het huis. Ik kan lekker rustig mijn tentamens en werkstukken overdag maken en leren en 's middags ben ik thuis voor de kinderen.
Wie teert nu op wie zijn zak?

Als ik niet mijn werk 'carrière' aan de wilgen had gehangen, had manlief zich niet zo op zijn werk kunnen storten als nu. Als ik niet mijn werk 'carrière' aan de wilgen had gehangen, had ik me niet zo op mijn studie en alle bijbehorende zaken kunnen storten als nu.

Ik zet nog even door met mijn studie, en dan.... Dan hoop ik stiekem wel dat ik mijn eigen zak ook weer wat kan vullen. Maar dat is omdat ik dat zélf graag wil en niet omdat ik niet kan en wil teren op de zak van manlief. Ik leer ergens voor en ik wil mensen graag laten delen in die kennis. Dit is kennis die je niet voor jezelf moet houden, deze kennis moet en wil ik delen!

Iedereen mag straks teren op mijn zak!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten